
ZÁPIS DO 1. TŘÍDY
PRO ŠKOLNÍ ROK 2025/2026
Ředitelství Základní školy T. G. Masaryka v Komárově, v souladu s § 46 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) oznamuje, že zápis do prvního ročníku pro školní rok 2025/2026 se koná ve středu 16. dubna 2025 od 14 do 17 hodin v 2. poschodí školní budovy.
K zápisu se dostaví děti, které k 31. srpnu 2025 dovrší věk šesti let.
Vážení rodiče,
k zápisu s sebou prosím přineste:
V případě odkladu či předčasného nástupu je potřeba doložit:
Ve stejný den se dostaví rovněž zákonní zástupci dětí, kterým byl udělen odklad školní docházky. Na místě obdrží rozhodnutí o přijetí ke školní docházce pro své dítě. Tyto děti se nemusí znovu účastnit zápisu.
V termínu 16. 4. 2025 bude rovněž probíhat zápis dětí a žáků, na které se vztahuje dočasná ochrana v souvislosti s válkou na Ukrajině.
OZNÁMENÍ O ZÁPISU
DESATERO PRO RODIČE DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
DOPORUČENÍ MŠMT
Doporučující materiál Desatero pro rodiče je určen rodičům dětí, kteří se zajímají o vzdělávání svého dítěte a vítají přehled základních dovedností, které má dítě mít před vstupem do základní školy.
DESATERO PRO PRVŇÁČKY
- Znám svoje jméno a příjmení, vím jak se jmenují rodiče
- Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce kličku.
- Umím uklidit knížky, sešity, pastelky a hračky tam, kam patří.
- Dovedu kreslit tužkou i pastelkami i malovat barvami.
- Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou
- Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.
- Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
- Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
- Televizní pohádky, filmy a písničky pozorně sleduji a povídám si o nich s rodiči.
- Do školní tašky si sám uložím věci.
DESATERO PRO RODIČE PRVŇÁČKŮ
- Každý den kontroluji za přítomnosti svého prvňáčka jeho školní tašku.
- Každý den zkontroluji penál a připravím ostře ořezané tužky. Vím, že dítě jich má mít v zásobě několik.
- Pomáhám dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je ukládáme do tašky.
- Školní pomůcky koupím podle pokynů třídní učitelky až po informativní schůzce rodičů budoucích prvňáčků.
- Pravidelnou přípravu na vyučování rozdělím dítěti na kratší časové intervaly.
- Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci.
- V klidu si popovídám s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho otázky.
- O společných kulturních zážitcích (rozhlas, televize, kino, divadlo, koncert) si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo. Tím rozvíjím jeho rozumové vnímání.
- Své dítě pohladím, pochválím za dobré výsledky. Snažím se nezlobit se, když se mu něco ve škole nedaří.
- Jsem součástí školy, nestojím mimo ní, zvykám si na zcela samozřejmé návštěvy ve škole.